دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 مهر 1394 - 14:11
محمودی:

دانشکده علوم سیاسی واحد تهران مرکزی دارای مجرب‌ترین استادان علم سیاست کشور است

رئیس دانشکده علوم سیاسی واحد تهران مرکزی با بیان اینکه استادان این دانشکده دارای مجرب ترین و حاذق ترین استادان علم سیاست کشور هستند، خاطرنشان کرد: دانشکده علوم سیاسی واحد تهران مرکزی یکی از مهمترین قطب‌های رشته علوم سیاسی دانشگاه‌های کشور است.
کد خبر : 43863

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر مرتضی محمودی در جلسه توجیهی دانشجویان ورودی جدید 3 مقطع دکتری، کارشناسی ارشد و کارشناسی که با حضور مدیران، مسئولان و جمع کثیری از دانشجویان ورودی جدید به همراه خانوادهایشان برگزار شد، به صورت اجمالی به معرفی دانشکده علوم سیاسی پرداخت و گفت: دانشکده علوم سیاسی واحد تهران مرکزی در سال 1379 فعالیت آموزشی خود را آغاز کرد.


وی با تاکید بر گسترش تحصیلات تکمیلی در واحد تهران مرکزی در همه رشته‌های آموزشی خاطرنشان کرد: دانشکده علوم سیاسی نیز در راستای سیاست‌های کلان دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر گسترش تحصیلات تکمیلی به ایجاد رشته‌های جدید کارشناسی ارشد و دکتری با توجه نیاز جامعه مبادرت کرد.


این مسئول ادامه داد: اکنون دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد در 4 رشته علوم سیاسی، رشته اندیشه سیاسی در اسلام، رشته مطالعات منطقه‌ای با 4 گرایش خاورمیانه و شمال آفریقا، آمریکای شمالی، مسائل ایران و اروپا و رشته روابط بین‌الملل با 3 گرایش سیاست بین‌الملل، حقوق بین‌الملل و اقتصاد بین‌الملل مشغول تحصیل هستند.


محمودی افزود: دانشکده علوم سیاسی واحد تهران مرکزی در مقطع دکتری نیز با داشتن 5 رشته: مسائل ایران، اندیشه سیاسی، جامعه شناسی سیاسی، سیاست گزاری عمومی و روابط بین الملل از مهمترین دانشکده‌های علوم سیاسی کشور است که از سال 79 تاکنون تعداد 9 هزار و 115 نفر از این دانشکده فارغ‌التحصیل شده‌اند.


وی گفت: اکنون در مقطع کارشناسی نیز دانشجویان در دو رشته علوم سیاسی و روابط دیپلماتیک در حال تحصیل هستند.


رئیس دانشکده علوم سیاسی واحد تهران مرکزی با بیان اینکه دکتر مهرداد نوابخش سرپرست واحد تهران مرکزی بستر رشد و تحول کمی و کیفی را در این واحد دانشگاهی فراهم آورده، گفت: ما نیز در دانشکده علوم سیاسی از این فرصت پیش آمده در راستای ایجاد رشته‌های جدید، برگزاری کرسی‌های نظریه‌پردازی، ارتقای استادان و ... اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.


در این جلسه دکتر سید علی مرتضویان معاون دانشکده علوم سیاسی و دکتر اکبر اشرفی مدیر گروه رشته علوم سیاسی واحد تهران مرکزی نیز در سخنانی علاوه بر ارائه اطلاعاتی درباره رعایت برنامه‌ریزی گروه‌های آموزشی، چگونگی انتخاب واحدهای درسی و ... دانشجویان را به رعایت مقررات دانشگاه و شعائر اخلاقی در محیط دانشگاه و همچنین مشارکت در فعالیت‌های دانشجویی، فرهنگی ، ورزشی، ادبی، هنری و علمی در چهارچوب کانون‌ها و انجمن‌های دانشکده تشویق کردند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته